NOWE OGŁOSZENIA OD LIVE NATION | ORLA GARTLAND | KLANGOPHONICS | GLAIVE | BEN LUCAS BOYSEN
- 31 October, 2024
- Olga Wiśniewska-Kozłowska / LIVENATION, Photo credits: Louis Hoerner, Fiona Garden,
ORLA GARTLAND
15.03.2025 – WARSZAWA – Klub Hydrozagadka
BILETY W SPRZEDAŻY NA WWW.LIVENATION.PL
Orla Gartland ogłasza dziś swoją największą trasę koncertową po Wielkiej Brytanii i Europie, po wydaniu swojego drugiego, bardzo dobrze przyjętego albumu studyjnego "Everybody Needs A Hero". Trasa rozpocznie się w Kopenhadze 10 marca i obejmie 17 koncertów, w tym jej największy jak dotąd koncert w Londynie, który odbędzie się 3 kwietnia w O2 Forum Kentish Town, a zakończy się wielkim występem w rodzinnym mieście w 3Olympia Theatre w Dublinie.
"Everybody Needs A Hero" jest już dostępny za pośrednictwem własnej wytwórni Orli, New Friends. Album zawiera 12 nowych utworów, w tym wcześniej wydane "Little Chaos," "The Hit," "Mine," "Kiss Ur Face Forever" oraz "Late To The Party" z gościnnym udziałem Declana McKenny, który obecnie cieszy się dużą popularnością na liście BBC Radio 1. Na płycie znajduje się również nowy singiel "Backseat Driver," współtworzony z bliską przyjaciółką i autorką tekstów Lauren Aquiliną.
KLANGPHONICS
12.04.2025 – WARSZAWA – Klub Palladium
BILETY W SPRZEDAŻY NA WWW.LIVENATION.PL
Po spotkaniu w 2017 roku, podczas studiów muzycznych w południowych Niemczech, Maxl, Ben i Markus postanowili na nowo zdefiniować brzmienie i formę muzyki elektronicznej na żywo. Klangphonics stali się projektem, w którym tradycyjne granice między zespołem, DJ-em a producentem przestały mieć znaczenie.
W 2021 roku wydali swoją debiutancką EP-kę „Songs to Try”, która została znakomicie przyjęta i od tego czasu zdobyła miliony odtworzeń na Spotify, wszystko dzięki ich własnej promocji. Od samego początku zespół był niezwykle niezależny, przyjmując podejście DIY (zrób to sam) do wszystkiego, włącznie z mediami społecznościowymi, gdzie dzięki kreatywnemu marketingowi zgromadzili miliony obserwujących na wszystkich głównych platformach.
4 października premierę miał ich debiutancki album „Perfect Opposure”. Pierwszy singiel „In Between (Memories and Dreams)” daje przedsmak brzmienia, które dzięki unikalnemu połączeniu nowoczesnych elementów elektronicznych i tradycyjnej wrażliwości kompozytorskiej nie daje się zaszufladkować ani przyporządkować do konkretnego gatunku. Singiel toruje drogę nowej tonacji w ich muzyce, łącząc delikatniejszą, inspirowaną popem produkcję z wpływami techno i house, które sprawiają, że ich występy na żywo są tak fascynujące.
Z dużą trasą koncertową po Europie oraz pierwszą trasą w Ameryce Północnej planowaną na początek 2025 roku, a także nowym, starannie przygotowanym pokazem audiowizualnym, można się spodziewać, że w nadchodzących miesiącach będzie o nich słychać głośno.
GLAIVE
04.04.2025 – WARSZAWA – Klub Hybrydy
BILETY W SPRZEDAŻY OD 1 LISTOPADA NA WWW.LIVENATION.PL
Pochodzący z Karoliny Północnej artysta glaive powraca z drugim albumem „May It Never Falter”, który, wykraczając poza ramy gatunkowe, stanowi początek jego niezależnego etapu kariery. Mając zaledwie 19 lat, glaive emanuje pewnością siebie i artystyczną głębią, poszerzając swój repertuar muzyczny oraz przekraczając granice gatunków.
Główny utwór albumu, „Every Dog Has Its Day”, to energetyczny hymn z pulsującymi liniami basu i złożoną produkcją, oddający kluczowy moment muzycznej podróży albumu. Fani już spekulują na temat kierunku tej płyty, a glaive jest gotów pokazać światu, dokąd zmierza.
Po wypuszczeniu tydzień wcześniej utworu „Live & Direct” z udziałem kurtains, glaive zaprezentował śmiały odwrót od swojego wcześniejszego popowego brzmienia, zwracając się ku surowym, gitarowym melodiom i ciężkiemu basowi, który przywołuje energię klasycznego rocka. Utwór zaczyna się nostalgicznym riffem, zanim przejdzie w charakterystyczną mieszankę introspektywnych tekstów, łagodnych wersów i akustycznych wstawek – świeży, ale rozpoznawalny odcisk jego rozwijającego się stylu.
To przejście stanowi jedynie zapowiedź zdolności glaive’a do reinterpretacji klasycznych popowych motywów przez swój unikalny, niekonwencjonalny pryzmat, mieszając wpływy alternatywne, indie, popowe i elektroniczne, aby stworzyć coś zupełnie własnego. Najnowsze dokonania glaive’a są kontynuacją udanych projektów z początku tego roku, w tym pełnych emocji singli „just not sure” i „tijuana freestyle”, a także chwalonej przez krytyków EP-ki „a bit of a mad one”.
Album „May It Never Falter” został nagrany na odludziu w Islandii i Walii, kontynuując inspiracje Sigur Rósem oraz fascynacje izolacyjnymi, immersyjnymi przestrzeniami nagraniowymi, która rozpoczęła się wraz z debiutanckim albumem „i care so much i don’t care at all” (2023), nagranym na Alasce. Pracując blisko z małym zespołem współpracowników, glaive był w stanie przenieść unikalną energię tych miejsc do swojej muzyki, tworząc projekt, który wydaje się jednocześnie rozległy i głęboko osobisty.
Wkraczając w nową fazę swojej kariery, „May It Never Falter” stanowi odbicie jego lat młodzieńczych i jest świadectwem jego wszechstronności i artystycznego rozwoju. Fani i krytycy mogą spodziewać się kolejnych odważnych, wizjonerskich utworów od tego nastoletniego artysty w nadchodzących latach.
BEN LUKAS BOYSEN
23.03.2025 – WARSZAWA – Klub Hydrozagadka
BILETY JUŻ W SPRZEDAŻY NA WWW.LIVENATION.PL
Berliński kompozytor, producent i projektant dźwięku Ben Lukas Boysen dołączył do wytwórni Erased Tapes w 2016 roku, wraz z reedycją swojego debiutanckiego albumu Gravity oraz nowym wydawnictwem Spells. Spells łączy programowane utwory fortepianowe z żywymi instrumentami, zestawiając kontrolowalny, techniczny świat z nieprzewidywalnymi aspektami improwizacji na żywo. W pewnym sensie kontynuuje to, gdzie jego podziemny debiut Gravity się zatrzymał, choć teraz pozbywa się dużej części ciężaru, tworząc miejsce dla lżejszego i bardziej energetycznego brzmienia. Przyjaciel i współpracownik z Erased Tapes, Nils Frahm, zajął się miksowaniem i masteringiem obu albumów. Ben nie jest mistrzem gry na fortepianie, jak jego drogi przyjaciel, ale jego kolaże dźwiękowe są tak starannie zaprojektowane, że po ich usłyszeniu zafascynowany Nils stwierdził: „od teraz, jeśli ktoś zapyta – to jest prawdziwy fortepian”.
Jego skomplikowane, zhumanizowane programowanie – wzmocnione przez perkusistę Achima Färbera, wiolonczelistę Antona Peisakhova i harfistkę Larę Somogyi, a także starannie dobrane efekty echa, opóźnienia i kompresory – zostało użyte do stworzenia hybrydowego brzmienia, które ma na celu oszukanie, zakwestionowanie i wyzwanie istniejących nawyków słuchowych. Korzystając z kontrastu między redukcją a ozdobą, Spells można postrzegać jako poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, ile kompozycji jest naprawdę potrzebne, aby utwór mógł zaistnieć jako piosenka. Dlaczego ucho może i powinno być zwodzone co do autentyczności instrumentów. Jakie znaczenie mają te instrumenty w tym procesie i dlaczego osobiste postrzeganie równowagi i dźwięku wyklucza ostateczne prawdy.
Łącznikiem pomiędzy dwoma albumami są cztery części utworu Nocturne, stale rozwijająca się rozmowa, która momentami flirtuje z rozmachem skompresowanych rockowych perkusji. Główny singiel, Golden Times 1, miał swoją światową premierę w BBC 6 Music u Mary Anne Hobbs, która uznała go za „niesamowity”. Alternatywna wersja Sleepers Beat Theme – skomponowana na potrzeby ścieżki dźwiękowej do krótkometrażowego filmu o Kolei Transsyberyjskiej – otworzyła album Late Night Tales Jona Hopkinsa z 2015 roku. Hopkins powiedział: „Uznałem, że to taki uspokajający i wrażliwy utwór, który brzmiał dla mnie jak początek czegoś… ciepło i głębia dźwięku urzekają mnie za każdym razem.”
Choć Spells i Gravity to jego pierwsze albumy nagrane pod własnym nazwiskiem, jako uznany producent muzyki elektronicznej HECQ wydał dziewięć albumów od 2003 roku, eksplorując różnorodne gatunki od ambientu po breakcore. Równocześnie stał się uznanym kompozytorem i projektantem dźwięku, komponując ścieżki dźwiękowe do licznych filmów pełnometrażowych, gry Sony Playstation Everything oraz serialu telewizyjnego Sky TV The Lazarus Project.
Po włączeniu się w tę wymagającą linię pracy, w 2010 roku Ben poczuł potrzebę odkrycia na nowo swoich korzeni i wczesnej edukacji, co zainspirowało go do stworzenia tych albumów pod własnym imieniem. Urodzony w 1981 roku jako trzecie dziecko śpiewaczki operowej Deirdre Boysen i aktora Clausa Boysena, rozpoczął klasyczną edukację muzyczną na fortepianie i gitarze w wieku siedmiu lat; dzieła Brucknera, Wagnera i Bacha stanowiły ważną podstawę. Odkrywanie tej muzyki, która łączyła go z rodzicami – połączone z dźwiękami Autechre, Cristiana Vogela, Jiri.Ceivera, Pink Floyd i Godspeed You! Black Emperor – przywróciło mu zrozumienie, dlaczego w ogóle chciał pisać muzykę.
Najbardziej progresywny i zmienny album Bena, Mirage, ukazał się 2020 roku, a został rozszerzony o jego nową EPkę Clarion, zawierającą remiksy od Kiasmos, Foodmana i Mogwai.